Ana Menü

Kategoriler

Zayıflamak İsteyenlere Öneri

Kiminle yemek yediğiniz önemli Neden mi... Araştırmacılar kadınların hemcinsleriyle yemek yerken karşı cinsle yedikleri yemeğe oranla daha fazla kalori içeren yiyecekleri tercih ettiğini ortaya çıkardı. Dünyanın en iyi 100 üniversitesi listesinde yer alan Kanada McMaster Üniversitesince yürütülen ve sonuçları internette yayımlanan, psikoloji sinir bilimi ve davranışlar bölümlerinin yaptığı araştırmaya göre kadınların öğle veya akşam yemeğindeki seçimleri kiminle yemek yediğine ve yediği kişinin cinsiyetine göre farklılık gösteriyor. Üniversite bünyesinde çalışan farklı yemek seçeneklerine sahip üç restoranda yemek yiyen kişilerin tükettiği yiyecekler analiz edilerek yapılan araştırmada hemcinsleriyle yiyenlerin erkeklerle aynı masada olanlara oranla daha çok kalori içeren tercihler yaptığı görüldü. Araştırmaya göre hem kadınların hem de erkeklerin bulunduğu masada yemek yiyen kadın kadınlarla yemek yerken yaptığı tercihlerden daha düşük kalorili yiyecekleri seçiyor. Masadaki erkek sayısı arttıkça kalorisi fazla olan yemeklerin seçilme oranı azalıyor. Yemeğin sosyal bir aktivite olduğu belirtilen araştırmada diyet endüstrisinin kadın tüketicileri hedef alması ve ürün reklamlarında normal ölçüler yerine oldukça zayıf kadınların yer almasının yemek tercihleri yapılırken etkili olduğu kaydediliyor. Araştırmaya göre tercihlerde ne yemek istediğiniz değil masadakilerin sizi nasıl algılayacağı ön plana çıkıyor. Diyet endüstrisinin insanların bilinçaltında etkili olduğu ifade edilen araştırmada özellikle karşı cinsle masaya oturulduğunda daha sağlıklı ve daha küçük porsiyonlar tercih edildiği kaydediliyor. 23 bin kişinin yemek tercihlerinin değerlendirildiği 1 yıl süren araştırma diyet endüstrisinin kişiler üzerindeki bilinçli veya bilinçsiz etkisini net olarak gösteriyor. Araştırmada kadınlarla ilgili sonuçlar detaylı olarak açıklanırken erkeklerle ilgili sonuçlar bölümünde ise Erkeklerin yemek seçimlerinin ne masadaki kişi sayısı ne de bu kişilerin cinsiyetine göre değişiklik gösterdiği görülmüştür deniliyor.Vatan




Okunma : 288 // Aldığı Oy : 9 // Gönderen : Admin
Oy Ver :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Arkadaşına Gönder      Fıkrayı Yazdır
 

Yorumlar

Henüz yorum yazılmamış. İlk yorum yazan siz olmak istermisiniz ?

Yorum Yaz

Adınız :
E-mail Adresiniz :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :

En Yeniler

En Çok Okunanlar

En İyiler

İstatistikler

mirc | Sohbet | chat | Muhabbet